
Microsoft bouwt Salesforce-concurrent verder uit
Microsoft gaat gestaag door met het opbouwen van zijn cloudportfolio. Nu met een overname.
Microsoft gaat gestaag door met het opbouwen van zijn cloudportfolio. Nu met een overname, van een SaaS-partner die al eerder was aangehaakt op Microsofts CRM-software Dynamics.

Microsoft bouwt Salesforce-concurrent verder uit
Microsoft gaat gestaag door met het opbouwen van zijn cloudportfolio. Nu met een overname, van een SaaS-partner die al eerder was aangehaakt op Microsofts CRM-software Dynamics.
Microsoft koopt de Amerikaanse firma Parature om de CRM-SaaS (Software as a Service) van die partner te gebruiken voor zijn CRM-aanbod Dynamics. Het gaat hier specifiek om self-service mogelijkheden voor gebruikende bedrijven, zodat de interne klanten (te weten: afdelingen en werknemers) zelf makkelijk toegang hebben tot benodigde informatie.
CRM plus self-service
Het is niet bekendgemaakt wat het overnamebedrag is, maar techblog TechCrunch wist voor de bekendmaking van de deal al te melden dat het om 100 miljoen dollar ging. Het in 2001 opgerichte bedrijf, toen begonnen met chatsoftware voor klantensupport, telt wereldwijd 70 miljoen gebruikers. Dat was in 2011 nog de helft minder.
Vorig jaar hebben de twee bedrijven al een samenwerking gesloten voor integratie van Parature's platform met Microsofts Dynamics-software. Die combinatie levert een tegenhanger voor de bekende CRM-cloud van Salesforce.com op, meldt techblog Re/code (de doorstart van technologiesite AllThingsD). Dynamics-directeur Bill Patterson van Microsoft noemt, tegenover TechCrunch, Salesforce concreet als doelwit. De self-service mogelijkheden die Parature biedt, moeten tijd en geld schelen voor klantenvragen die vaker voorkomen.
En zo zullen we over een paar jaar het begrip cloud niet meer hoeven te hanteren, omdat het standaard is ingebouwd in bijna alle oplossingen. [Link]
Reageer
Preview