
VISA: Helft geschillen creditcard-betalingen bij e-commerce
De helft van alle geschillen die creditcardorganisatie VISA behandelt heeft te maken met fraude bij e-commerce, elektronische handel via Internet, terwijl de transacties via Internet slechts twee procent uitmaken van het totaal aantal VISA-transacties. Dit heeft Marc Cullimore, emerging technology director VISA International gezegd tijdens de tweede rondetafel-gesprekken over e-commerce in Azië.

VISA: Helft geschillen creditcard-betalingen bij e-commerce
De helft van alle geschillen die creditcardorganisatie VISA behandelt heeft te maken met fraude bij e-commerce, elektronische handel via Internet, terwijl de transacties via Internet slechts twee procent uitmaken van het totaal aantal VISA-transacties. Dit heeft Marc Cullimore, emerging technology director VISA International gezegd tijdens de tweede rondetafel-gesprekken over e-commerce in Azië.
De helft van alle geschillen die creditcardorganisatie VISA behandelt heeft te maken met fraude bij e-commerce, elektronische handel via Internet, terwijl de transacties via Internet slechts twee procent uitmaken van het totaal aantal VISA-transacties. Dit heeft Marc Cullimore, emerging technology director VISA International gezegd tijdens de tweede rondetafel-gesprekken over e-commerce in Azië.
"Consumenten zijn het meest verantwoordelijk voor de geschillen en fraude", zegt Cullimore. Het gaat volgens hem overigens vaker om geschillen over betaling dan om fraude.
In de meeste gevallen gaat het volgens Cullimore om klanten die ontkennen dat zij iets besteld hadden, hun bestelling waren vergeten of een Internetsite hadden bezocht waar hun identiteit wordt verborgen. Ook mensen die verkeerde bestellingen krijgen of waar de bezorging problemen oplevert, behoren volgens Cullimore tot de klagers.
Eurocard/Mastercard, een andere creditcardorganisatie, kon vandaag geen cijfers geven over klachten bij handel via Internet in de wereld. Een woordvoerster van Eurocard/Interpay Nederland kon wel vertellen dat het aantal klachten betreffende betalingen via Internet bij Eurocard in Nederland ongeveer tien procent bedraagt. "Dit percentage komt vooral omdat wij onze klanten in Nederland adviseren via het I-Pay betalingssysteem te betalen. Ook waarschuwen zowel wij als de banken over het gevaar van betalen via Internet", aldus de woordvoerster.
Reageer
Preview