
SAP en JD Edwards verduidelijken internetplannen
Erp-leveranciers passen zich in rap tempo aan aan de veranderlijke internetomgeving. Bedrijven kijken steeds meer richting online handelsplaatsen, in plaats van inpandige erp-oplossingen om inzicht te krijgen in voorraden en leveringen. Zowel SAP als JD Edwards hebben stappen bekend gemaakt die deze ontwikkeling steunen.

SAP en JD Edwards verduidelijken internetplannen
Erp-leveranciers passen zich in rap tempo aan aan de veranderlijke internetomgeving. Bedrijven kijken steeds meer richting online handelsplaatsen, in plaats van inpandige erp-oplossingen om inzicht te krijgen in voorraden en leveringen. Zowel SAP als JD Edwards hebben stappen bekend gemaakt die deze ontwikkeling steunen.
Erp-leveranciers passen zich in rap tempo aan aan de veranderlijke internetomgeving. Bedrijven kijken steeds meer richting online handelsplaatsen, in plaats van inpandige erp-oplossingen om inzicht te krijgen in voorraden en leveringen. Zowel SAP als JD Edwards hebben stappen bekend gemaakt die deze ontwikkeling steunen.
Beide erp-leveranciers willen zich meer richten op de online handelsplaatsen, zowel met het onderbrengen van de applicaties als met de technologie zelf. SAP heeft dit gevangen in de formatie van SAPMarkets. Via deze dochteronderneming levert het bedrijf vanaf mei de ontwikkeling, markt en beheer van dergelijke toepassingen, uiteraard gebaseerd op SAP-technologie. Hasso Plattner, directeur van SAP, neemt voorlopig de functie van interim-directeur bij SAPMarkets waar, tot een definitieve keuze is gemaakt.
Ook de inspanningen van mySAP.com worden ondergebracht bij de nieuwe dochter. Het doel is mede de verwarring rond mySAP.com op te heffen, door duidelijkheid te geven over de strategie. Dit gebeurt onder andere door het onderbrengen van alles met betrekking tot het internet, applicaties en hosted applicaties onder dezelfde naam, aldus SAP.
"Ik juich het toe dat SAP eindelijk duidelijkheid schept in mySAP.com", zegt Byron Miller, vice-president van Giga Group. "Maar voor ze echt op niveau kunnen concurreren met andere bedrijven op dit gebied moeten ze wel de functionaliteit verbeteren."
JD Edwards heeft eveneens een aparte afdeling opgezet om de focus op business-to-business oplossingen helder te maken. Deze afdeling neemt eveneens de ontwikkeling van de online handelstechnologie op zich. Michael Schmidt, voorheen vice-president worldwide sales en marketing, komt aan het hoofd van deze afdeling.
Reageer
Preview