
Oracle doet gooi naar verkoopmarkt
Oracle stelt zijn salesforce automation software gratis beschikbaar. Via een website krijgen gebruikers toegang tot een deel van de crm-bundel van het bedrijf: de verkoopautomatisering. Het doel is een verbreding van de markt en de concurrentiepositie, aldus Oracle.

Oracle doet gooi naar verkoopmarkt
Oracle stelt zijn salesforce automation software gratis beschikbaar. Via een website krijgen gebruikers toegang tot een deel van de crm-bundel van het bedrijf: de verkoopautomatisering. Het doel is een verbreding van de markt en de concurrentiepositie, aldus Oracle.
Oracle stelt zijn salesforce automation software gratis beschikbaar. Via een website krijgen gebruikers toegang tot een deel van de crm-bundel van het bedrijf: de verkoopautomatisering. Het doel is een verbreding van de markt en de concurrentiepositie, aldus Oracle.
Met het online gratis beschikbaar maken van de bundel beweegt Oracle zich richting concurrent Siebel, geeft Pieter Jan Doets toe. Doets, marketingmanager CRM bij Oracle Nederland, noemt de web-applicatie een 'uitgebreide demoversie'. "Als gebruikers uiteindelijk meer functionaliteit gebruiken dan de applicatie op het web biedt, dan moet ervoor betaald worden." Op de website krijgen verkopers een contactdatabase en administratiefuncties. Het systeem is vooral bedoeld voor bedrijven die niet op voorhand in een ingewikkeld systeem willen investeren, zegt Doets. De toepassing wordt door Oracle zelf gehost, maar volgens Doets heeft dat geen grote gevolgen voor de asp-partners van het bedrijf. "Onze bestaande partners kunnen de volledig geïntegreerde oplossing aan hun klanten blijven bieden. De webtoepassing zoals wij die bieden is een zelfstandige, en dus niet geïntegreerd. Met rare omwegen is het wel mogelijk om dat voor elkaar te krijgen, maar dan is het beter om de hele oplossing bij één partij te betrekken", aldus Doets. "Klanten die bekend zijn met internet en hosting-constructies zullen iets eerder overstappen. Het is natuurlijk essentieel dat een bedrijf een vaste verbinding met het net heeft, maar dat is voor de wat grotere organisaties geen probleem", verwacht Doets.
Doets spreekt de hoop uit dat het initiatief gevolgen heeft voor de concurrenten. "Alles wat we doen is natuurlijk gericht op meer omzet en marktaandeel." De beslissing om de applicatie zelf te hosten, is volgens Doets ingegeven door de wens de kwaliteit te kunnen controleren en beter op de crm-landkaart te komen.
Reageer
Preview