
Zakelijk Nederland is slecht bereikbaar
Volgens de TACT-barometer van KPN blijkt dat het grootste deel van de Nederlandse bedrijven en instanties in 2000 slecht telefonisch bereikbaar was. Meer dan een op de twee zakelijke telefoontjes wordt niet naar tevredenheid van de beller afgehandeld. KPN TACT constateert dat de toegenomen diversiteit van kanalen, zoals fax en e-mail, de bereikbaarheid negatief beïnvloeden.

Zakelijk Nederland is slecht bereikbaar
Volgens de TACT-barometer van KPN blijkt dat het grootste deel van de Nederlandse bedrijven en instanties in 2000 slecht telefonisch bereikbaar was. Meer dan een op de twee zakelijke telefoontjes wordt niet naar tevredenheid van de beller afgehandeld. KPN TACT constateert dat de toegenomen diversiteit van kanalen, zoals fax en e-mail, de bereikbaarheid negatief beïnvloeden.
Volgens de TACT-barometer van KPN blijkt dat het grootste deel van de Nederlandse bedrijven en instanties in 2000 slecht telefonisch bereikbaar was. Meer dan een op de twee zakelijke telefoontjes wordt niet naar tevredenheid van de beller afgehandeld. KPN TACT constateert dat de toegenomen diversiteit van kanalen, zoals fax en e-mail, de bereikbaarheid negatief beïnvloeden.
Het grootste probleem is het vaak niet opnemen van de telefoon. De "irritatiegrens, die bij de vijftien seconden ligt, wordt in 27 procent van de gevallen overschreden. Andere oorzaken van slechte bereikbaarheid zijn het niet terugbellen van betrokkenen, en geen alternatief bieden wanneer de beller de juiste persoon niet te pakken kan krijgen.
Volgens de barometer zijn er wel grote verschillen in de verschillende branches. Met name de gezondheidszorg springt er in negatieve zin uit. De zakelijke dienstverlening doet het relatief goed.
De TACT-barometer baseert zich op vijftigduizend gepleegde telefoontjes bij een groot aantal verschillende organisaties. De barometer, een initiatief van KPN's training en adviescentrum TACT, wordt vanaf 2001 ieder kwartaal gepubliceerd. Vanaf april wordt er apart onderzoek gedaan naar de bereikbaarheid van bedrijven en instellingen per e-mail.
Reageer
Preview