Op 28 augustus moet een nieuwe module van PeopleSofts crm-platform het daglicht zien. De zogeheten 'Customer Behavior Modeling' module geeft gebruikers onder meer de mogelijkheid uitgebreide klantprofielen samen te stellen.
De module moet later dit jaar op de markt komen. Naast de creatie van klantprofielen voorziet het ook in datamining functionaliteit om klantgedrag te kunnen voorspellen en verschillende doelgroepen en marktsegmenten te definiëren. PeopleSoft heeft daartoe twee partnerovereenkomsten gesloten met fabrikanten van datamining software.
De Customer Behavior Modeling module houdt verder scores bij van klanten die kunnen worden gebruikt voor bijvoorbeeld marketingdoeleinden, interactie met klanten en sales force automation.
"Zo zou je kunnen ontdekken welke klant veelvuldig aan de telefoon hangt voor hulp", aldus Kevin Baker, marketing manager van PeopleSofts crm-applicaties. "Die zou je een korting op een trainingsprogramma kunnen aanbieden."
"Als je eenmaal een bepaald gedragspatroon hebt geïdentificeerd, hangt het van de creativiteit van de gebruiker af hoe daar verder mee wordt omgegaan."
Een licentie voor de Customer Behavior Modeling module wordt gebaseerd op een 'value-based' prijsstructuur. Het houdt in dat de prijs berust op factoren als het aantal employees van de organisatie. De module wordt onderdeel van versie 8.3 van PeopleSofts zogeheten Enterprise Performance Management Applications Suite, die de concurrentie wil aangaan met vergelijkbare producten van bijvoorbeeld Oracle, SAP, Siebel en E.piphany.
Reageer
Preview