Microsoft wil zijn relatie met bedrijven verbeteren en heeft daarom zijn enterprise partnermodel aangepast. Microsoft hanteert nu nog een niet-gecoördineerde verkoop en marketing strategie, maar wil nu directer zaken doen met bedrijven door zijn technologiepartners.
Volgens Charles Stevens, vice-president van Microsofts partnerafdeling, heeft het bedrijf zich te veel gericht op direct marketing bij zijn grote klanten, en dus te weinig energie gestopt in het opbouwen van een relatie. Dit wil Microsoft nu bereiken door zijn implementatiepartners, zoals isv's, outsourcers en adviesbureaus.
"We kiezen voor een meer dan 'een gezicht naar de klant' aanpak", aldus Stevens. Microsoft richt zich in het vervolg op drie nieuwe gebieden wat betreft klantenbinding. Zo wordt er extra energie gestoken in het ontwikkelen van nieuwe producten voor het high-end server aanbod, en de beveiliging van deze producten.
Ook investeert Microsoft flink in samenwerkingsverbanden met ontwikkelaars, om zo aan de vraag voor grotere return on investement voor software te kunnen voldoen. Daarnaast wil Microsoft zijn verkoopafdeling meer geïntegreerde softwarepakketten laten verkopen, die toegesneden zijn op de wensen van individuele bedrijven.
Reageer
Preview