Traditionele bedrijven investeren minder in e-commerce projecten. Een aantal bedrijven zou zelfs overwegen om bepaalde e-commerce projecten stop te zetten. Dit werd gisteren duidelijk op de eTail 2002 conferentie die wordt gehouden in San Jose en waar verschillende experts en directeuren van e-tailers bij elkaar kwamen.
De kwakkelende economie doet de e-commerce investeringen geen goed, stellen industrie-analisten. Bedrijven moeten op een andere manier hun internetactiviteiten bekijken. In veel projecten is flink geïnvesteerd en zijn ook na implementatie kostbaar om te onderhouden.
De hoge instapprijs om überhaupt te kunnen beginnen met e-commerce wordt door velen als een ernstig obstakel gezien, zo blijkt op eTail 2002. "Het idee om twintig miljoen dollar uit te geven om alleen nog maar te starten. In ons geval zijn dat vier of vijf echte winkels", aldus Brian Kilcourse, directeur van Longs Drug Stores, een grote Amerikaanse drogisterijketen.
"Het eerste wat een financieel directeur vraagt is of een dergelijke investering inderdaad vier of vijf winkels rendement oplevert", zegt Kilcourse, die wel benadrukt dat e-commerce websites voornamelijk zijn bedoeld om een merknaam uit te bouwen, niet alleen om geld te verdienen.
Reageer
Preview