Bedrijven voorzien bezoekers en personeel graag van actuele en relevante informatie, maar vergeten hierbij vaak dat het beheer en actualiseren van websites een kostbare zaak is. Vooral bedrijven die nog geen content management systeem hebben, onderschatten de kosten die een dergelijke implementatie met zich meebrengt.
Dit blijkt uit een benchmark-onderzoek dat Van Dusseldorp & Partners heeft uitgevoerd in opdracht van softwarefabrikant Tridion. Van de 1500 respondenten zegt 65 procent van de bedrijven meer dan één online kanaal te onderhouden, zoals een intranet of extranet.
Opvallend is dat slechts twintig procent van de ondervraagde bedrijven een aparte internetafdeling in het leven heeft geroepen voor het onderhoud aan bedrijfsportals en websites. Bij meer dan de helft van de respondenten is de afdeling Marketing & Communicatie verantwoordelijk voor de online activiteiten.
Inmiddels gebruikt 62 procent van de bedrijven een content management systeem, nog eens twintig procent van de ondervraagden is van plan dit binnen een jaar aan te schaffen, zo blijkt uit de benchmark.
Reageer
Preview