Bijna driekwart van de Nederlandse topmanagers meent dat innovatie cruciaal is voor het verbeteren van de eigen concurrentiepositie. Vooral het innoveren van de primaire bedrijfsprocessen wordt als belangrijk speerpunt genoemd.
Dit blijkt uit onderzoek van Cisco Systems en het platform 'Topmanagement en IT'. Vooral verbetering van de op de klant gerichte processen staat in de belangstelling, concludeert het rapport. Maar liefst 95 procent van de respondenten geeft prioriteit aan de verbetering hiervan.
Uit het onderzoek blijkt ook dat specifiek op bedrijfsprocessen gerichte it-expertise invloed heeft op de resultaten van bedrijven. Het ontbreken van dergelijke expertise gaat bijvoorbeeld ten koste van de omzetgroei en klanttevredenheid.
Iets minder dan de helft (44 procent) van de ondervraagde topmanagers zegt tevreden te zijn over het innovatieniveau van hun eigen producten en diensten.
Overigens blijkt de integratie van processen voor bijna de helft van de Nederlandse organisaties een struikelblok, mede door onvoldoende standaardisatie.
Reageer
Preview