De verzelfstandiging van O2 heeft Telfort, voorheen O2 Nederland, geen windeieren gelegd. Het bedrijf heeft in zijn eerste jaar dertig miljoen euro winst geboekt.
Telfort werd in juni vorig jaar afgescheiden van het O2-bolwerk na de overname door Greenfield Capital Partners. Na een reeks kostenbesparingen is het financieel jaar op 31 maart gesloten met een winst van 30,1 miljoen euro, aldus Telfort-directeur Ton aan de Stegge.
De omzet steeg in een jaar tijd van 410 miljoen tot 425 miljoen euro. De operationele cashflow bedraagt 71,5 miljoen euro. Telfort haal deze omzet onder meer uit de eigen klanten die gemiddeld per persoon 26 euro per maand besteden. Inmiddels heeft het bedrijf in Nederland 1,7 miljoen klanten. Dat is een stijging van 6,5 procent ten opzichte van 2002.
Naast de eigen klanten, profiteert Telfort ook van de zogeheten wholesale contracten, waarbij bedrijven mobiele telefonie onder eigen naam aanbieden en deze diensten inkopen bij Telfort. Bovendien sloot het bedrijf onlangs een contract voor tienduizend gprs-aansluitingen voor het personeel van de Nederlandse Spoorwegen.
Opvallend is overigens dat internet een belangrijke rol speelt voor Telfort. De helft van de abonnementen wordt via de website verkocht. Telfort heeft nu drie eigen (reguliere) winkels. Dit jaar komen daar nog vestigingen in Zaandam, Amsterdam, Breda en Nijmegen bij. Uiteindelijk wil het bedrijf twintig eigen winkels hebben.
Reageer
Preview